Veel gestelde vragen & antwoorden

Algemene vragen

V: Kunnen we bij jullie de Caravans en Campers ook werkelijk bezichtigen?

A: Ja wij hebben een overdekte verkoophal waar alle Campers en Caravans staan gestald.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Waar zijn jullie gevestigd?

A: Wij zijn gevestigd op de Noorderdracht 59A in Oosterblokker (naast de molen), omgeving Hoorn, Noord Holland.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Wat zijn de argumenten om een Caravan / Camper via Karsten Caravan- & Campermakelaardij aan te schaffen?

A: Wij zijn een jong en enthousiast team met ruim 17 jaar ervaring. Wij zijn de grootst speler op het gebied van Caravan- en Campermakelaardij in Nederland. Wij proberen altijd een eerlijk en oprecht advies te geven en met u mee te denken, een Caravan of Camper koop je tenslotte niet dagelijks. Wij onderscheiden ons met uitgebreide informatie alsmede een professionele fotoreportage. Wij krijgen veelal positieve reacties en recensies en u heeft de mogelijkheid om een caravan of camper voor aankoop te laten keuren. Dit geeft een stukje extra zekerheid.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Kunnen we elke dag langskomen om de Caravans of Campers te bezichtigen?

A: Wij zijn in de winterperiode van 1 november t/m 1 maart geopend van woensdag t/m vrijdag van 09.00h tot 17.00h en op zaterdag van 10.00h tot 16.00h en in het hoogseizoen van dinsdag t/m vrijdag van 09.00h tot 17.00h en zaterdag van 10.00h tot 16.00h. In de winterperiode zijn wij dinsdags op afspraak geopend. Zondag en maandag zijn wij gesloten voor bezichtigingen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Zijn jullie op Feestdagen geopend?

A: Wij zijn op sommige feestdagen geopend maar hiervoor kunt u het beste onze Social Media raadplegen of de nieuwsberichten op de website. Tijdens de kerstvakantie zijn wij beperkt geopend, zie hiervoor ook onze website of raadplaag Social Media (Facebook).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Kunnen jullie ook Caravans of Campers reserveren?

A: Wij reserveren geen objecten. U kunt het beste voordat u vertrekt even bellen of een object nog beschikbaar is zodat we deze tijdens uw reis hiernaartoe kunnen vasthouden, zo komt u niet voor niets.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Kunnen we onze Camper of Caravan ook bij jullie stallen?

A: Wij hebben een stalling voor Caravans, campers, vouwwagens, aanhangers, bootjes. Op dit moment is de stalling vol, maar informeert u wat de mogelijkheden nog zijn.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Hebben jullie ook de mogelijkheid om onderhoud uit te voeren aan een Caravan of Camper?

A: Wij zijn een BOVAG gecertificeerd bedrijf en hebben een eigen werkplaats waar we keuringen uitvoeren. Het motorische gedeelte van de Camper besteden wij uit aan een garagebedrijf in de buurt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Verkopen jullie ook Kampeerspullen zoals stoelen, tafels etc.?

A: Wij verkopen alleen wat gerelateerde accessoires zoals Caravanspiegels, toiletvloeistoffen, disselsloten etc. Voor al uw Accessoires kunt u terecht bij Karsten Travelstore in Zwaag 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Verkoop van Caravan of Camper

V: Ik wil graag mijn Caravan / Camper aan u verkopen, kan dat?

A: Wij bemiddelen in de verkoop van uw Caravan / Camper, maar wij kopen zelf geen Caravans / Campers in.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Kan ik zonder afspraak mijn Caravan / Camper komen brengen voor de verkoop?

A: Voor de inname van een Caravan / Camper maken wij altijd eerst een afspraak. De intake neemt gemiddeld een uur in beslag en zo weten we zeker dat we u goed van dienst kunnen zijn.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Kunnen jullie elke type Caravan / Camper in de verkoopbemiddeling nemen?

A: Wij kunnen bemiddelen in de meeste merken en typen Caravans en Campers. Wij kijken wel naar bijvoorbeeld bouwjaar, staat van het object en of het in onze ogen verkoopbaar is. U kunt geheel vrijblijvend een Caravan verkoopformulier of Camper verkoopformulier invullen en dan zullen wij contact met u opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Is het naast Caravans en Campers ook mogelijk mijn Vouwwagen, sloep, stacaravan etc. te verkopen?

A: Nee wij bemiddelen alleen in (Tour)caravans en Campers.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Hoe lang duurt het voordat mijn Camper / Caravan is verkocht?

A: Dat is uiteraard lastig te zeggen en is afhankelijk van o.a. bouwjaar, type, indeling, onderhoud, accessoires etc. De gemiddelde verkooptijd voor een Caravan is binnen 1 maand en voor een Camper binnen 1,5 maand. Er zijn daarnaast ook externe factoren waarvan het afhankelijk is zoals de tijd van het jaar, economische situatie, politieke besluiten, etc.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Wat zijn de kosten om mijn Camper / Caravan via jullie te verkopen?

A: Wij rekenen eenmalig opstartkosten voor de taxatie/ stalling/ promotie welke € 170,- euro bedraagt voor een Caravan en € 195,- voor een Camper. Daarnaast rekenen wij 9% bemiddelingskosten voor een Caravan (met een minimum van € 400,-) en voor een Camper zijn de bemiddelingskosten afhankelijk van de verkoopwaarde van de Camper, zie onze website: https://www.caravanmakelaardij.nl/camper-verkopen/.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Hoe lang duurt het voordat wij het geld ontvangen na de verkoop?

A: Wij werken met Notarieel betalen, dit is een derdengeldrekening. Als verkoper dient u zich hier te identificeren zodat we zeker weten dat het geld bij u terecht komt. Na de verkoop zal de uitbetaling maximaal 72 uur duren.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Ontvang ik een vrijwaringsbewijs na de verkoop?

A: U ontvangt een vrijwaringsbewijs samen met de provisienota per e-mail. U kunt dan ook uw verzekering opzeggen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Moet mijn Caravan/ Camper verzekerd blijven tijdens het verkooptraject?

A: Gedurende de bemiddelingsperiode staat uw object bij ons voor eigen risico. Een caravan hoeft niet persé verzekerd te zijn, maar mocht er bijvoorbeeld brand uitbreken is dit door ons niet verzekerd. Een Camper moet sowieso verzekerd zijn en blijven en dient ook niet geschorst te worden voor de wegenbelasting, zodat we hier een proefrit mee kunnen maken.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Wat is de duur van het contract welke ik met jullie aanga bij de verkoopbemiddeling?

A: De duur van het contract bedraagt 6 maanden.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Kan ik mijn Caravan / Camper tussentijds uit de verkoop halen?

A: In principe gaat u het contract aan voor 6 maanden en kunt u de Camper/ Caravan tussentijds niet ophalen. Mocht u dit toch willen zullen hier kosten voor in rekening worden gebracht. Deze kosten worden in alle redelijkheid en billijkheid met u bepaald.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Moet ik mijn Camper / Caravan nog schoonmaken voordat ik deze kom brengen?

A: Wij gaan er vanuit dat u de Camper / Caravan van binnen goed schoonmaakt. Een schone en frisse Camper / Caravan zal een potentiële koper meer aanspreken dan een Camper / Caravan waarvan de etensresten nog rondom het fornuis zitten. Wij wassen de Caravan / Camper altijd van buiten zodat deze fris op de foto staat.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Welke spullen moeten bij de Caravan / Camper blijven?

A: Spullen zoals voortent, luifel, afstandsbedieningen, tenttapijt, vuilwatertank, disselslot zijn zaken welke bij de Caravan / Camper horen en deze kunt u dan ook onderin de Caravan / Camper of in de disselbak achterlaten. Gasflessen dient u uit de Caravan / Camper te halen i.v.m. brandveiligheid in de stalling-/verkoopruimte.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Wat doe ik met alle inventaris en spullen welke wij niet meer gebruiken?

A: Voor de verkoop is het van belang dat alles kastjes leeg zijn, uw inventaris kunt u eventueel in een krat erbij leveren, in dat geval doet u afstand van deze spullen. Wij zetten de spullen in onze marktkraam waar Kampeerders wat kunnen meenemen tegen een kleine vergoeding. Dit geldt ook voor meubilair en andere accessoires. Uiteraard kunt u de spullen zelf houden en proberen te verkopen, de keuze is aan u!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Via welke kanalen doen jullie de promotie van onze Camper / Caravan?

A: Uiteraard vindt u uw Camper / Caravan terug op ons eigen vernieuwde portaal, www.caravanmakelaardij.nl, www.caravanmakelaaronline.nl en www.campermakelaaronline.nl. Daarnaast adverteren wij op o.a. Marktplaats.nl, CampersCaravas.nl, Caravanstekoop.nl, campers.nl, 2dehands.be, Nederlandmobiel.nl, Marktnet.nl, via Facebook en Youtube. Dit zijn op basis van onze jarenlange ervaring de meest bekeken en waardevolle websites om uw object onder de aandacht te brengen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Kan Karsten Caravan- & Campermakelaardij de Caravan/Camper ook bij ons ophalen?

A: In sommige gevallen en indien daar tijd voor is kunnen wij dit voor u regelen. Hier zijn wel extra kosten aan verbonden en deze zijn afhankelijk van uw locatie. Neem contact met ons op voor meer informatie.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Aankoop Caravan of Camper

V: Kopen wij de Caravan / Camper rechtstreeks van Karsten?

A: Nee, wij bemiddelen en u koopt in principe de Caravan / Camper van een particulier. Wij regelen wel alle zaken met betrekking tot de aankoop, van een veilige betaling tot de overschrijving van het kenteken en de oplevering.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Hoe weet ik wat de staat van een Camper of Caravan is?

A: Wij onderwerpen bij binnenkomst de Camper of Caravan aan een visuele inspectie waarbij we een goed beeld krijgen van de staat. Daarnaast bespreken we de details met een verkoper en weten we vaak de onderhoudshistorie van een object.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Kunnen we tijdens een bezichtiging alles proberen en uit testen?

A: U kunt tijdens een bezichtiging de Caravan of Camper bezichtigen en sommige functies proberen. Dit dient dan wel even overleg te gaan met 1 van de medewerkers van Karsten, we proberen de Caravan / Camper zo netjes mogelijk te houden en respecteren het als u dat ook doet.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Hoe krijgen we meer zekerheid over de (technische) staat van een object en of alles goed functioneert?

A: Bij een (oudere) Camper adviseren wij u om een onafhankelijke aankoopkeuring uit te laten voeren. Dat kan bijvoorbeeld door Camperhost.nl, zij inspecteren en controleren de gehele camper waarvan u een uitgebreid rapport krijgt toegestuurd. Op deze manier weet u precies waar u aan toe bent. Bij een caravan kunt u een BOVAG onderhoudsbeurt door ons laten uitvoeren. Hierbij checken we de Caravan op alle essentiële punten en u ontvangt dan ook een BOVAG keuringsrapport met een BOVAG Keuringssticker. Zo weet u zeker dat u een goede caravan koopt.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Kan ik nog onder de koop vandaan als er hoge kosten voortvloeien uit een (aankoop)keuring?

A: Ja dat kunnen we opnemen in een verkoopovereenkomst. Indien er uit een BOVAG beurt/ keuring hoge en onvoorziene kosten komen die boven een bepaald bedrag komen kunnen koper en verkoper de koopovereenkomst ontbinden. Vaak proberen we gezamenlijk (koper/verkoper) naar een oplossing toe te werken zodat de koop alsnog gewoon doorgaat. Mocht u de koop toch willen ontbinden zult u wel de kosten voor de BOVAG beurt/keuring moeten betalen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Kunnen we de Caravan / Camper per pin betalen, contant of rechtstreeks aan u overmaken?

A: De betaling verloopt via een Derdengeldrekening van Notarieel betalen. U dient hierbij het bedrag via IDEAL in een digitale kluis te storten (Let op uw dag limiet). U krijgt vervolgens een code welke u meeneemt als u de Caravan/ Camper komt ophalen. Met de code kunnen we de kluis vrijgeven. Het is dus niet mogelijk om de Camper/ Caravan per PIN, contant of door overmaking aan Karsten te voldoen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Kunnen we de Caravan / Camper na aankoop direct meenemen?

A: In de meeste gevallen is het niet mogelijk om het object direct mee te nemen, in sommige gevallen is het mogelijk mits aan alle voorwaarden wordt voldaan. Dat wil zeggen dat de verkoper direct akkoord geeft voor de verkoop, kenteken en tenaamstellingscode aanwezig zijn en u in staat bent het geld per direct in de kluis van Notarieel Betalen te storten.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Hoe weten we wat de staat van de voortent / luifel is?

A: Vaak is deze informatie bij ons bekend en vertrouwen wij op de informatie van een verkoper. U kunt eventueel in overleg met een medewerker van Karsten de voortent / luifel even uitvouwen en bekijken.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Bij wie kunnen we terecht als er toch spullen ontbreken die er wel bij horen te zitten?

A: In dat geval kunt u contact opnemen met Karsten en zullen wij contact opnemen met de verkoper om te kijken of er wellicht nog spullen zijn achtergebleven. Wij proberen altijd naar een oplossing te zoeken mocht er toch iets niet kloppen. Aangezien wij de Caravan verkopen namens een particulier stellen wij u in de gelegenheid om de Caravan / Camper te controleren op aanwezigheid van juiste accessoires/spullen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Krijgen we ook uitleg over onze nieuwe Caravan / Camper?

A: Wij plannen een uur in voor de levering. Hierin schrijven wij het object over bij het plaatselijke overschrijvingskantoor en geven wij u desgewenst een uitleg over de aanwezige installaties en accessoires. Op onze website www.caravanmakelaaronline.nl en www.campermakelaaronline.nl vindt u een uitgebreid handboek met veel instructie video’s. Vanaf medio 2024 zal er standaard bij de koopovereenkomst van een caravan een basishandleiding worden meegestuurd. Daarnaast zijn er bij de meeste Campers en Caravans originele handleidingen aanwezig. Uiteraard is op internet van alles te vinden over het gebruik. Bij Campers kan het zijn dat de verkoper zelf bereid is u uitleg te geven. Of een verkoper hiertoe bereid is vermelden wij in onze advertenties.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Kunnen we ook zelf onze Caravan of Camper verkoper met behulp van jullie Expertise?

A: Ja dat kan inderdaad, sinds kort is ons nieuwe Platform online www.caravanmakelaaronline.nl en www.campermakelaaronline.nl waar u de mogelijkheid heeft om om voor slechts € 9,50 zelf u object te verkopen. U volgt de stappen en op deze manier kunt u uw object op een professionele manier aanbieden. De doorplaatsing naar bijvoorbeeld marktplaats doet u met 1 druk op de knop voor slechts € 19,50 in plaats van de € 28,- die Marktplaats.nl hiervoor zelf in rekening brengt. Daarnaast wordt uw object ook doorgeplaatste naar o.a. CampersCaravans.nl, Caravanstekoop.nl, Nederlandmobiel.nl, 2dehands.nl en diverse andere websites. Wel is het van belang dat u de juiste informatie gebruikt en goede foto’s maakt. Geen zin in het zelf verkopen? Dan neemt u contact met ons op en wij nemen het werk voor u uit handen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Krijgen we ook garantie bij de aankoop van een Caravan of Camper via Karsten?

A: Nee, u heeft geen garantie. Omdat wij bemiddelen en de objecten niet ons eigendom zijn kunnen wij geen garantie geven. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Wij overwegen voor het eerst een Caravan aan te schaffen, waar moeten we op letten?

A: Leuk, maar pas op! U zal vrijwel zeker snel besmet raken met het Kampeervirus ;-) Er zijn een aantal zaken waarop u kunt letten bij de aanschaf. Wat voor auto heeft u en wat mag deze trekken? Heeft u het juiste rijbewijs voor de combinatie? Met wie gaat u kamperen? Er zijn veel indelingen en voor een jong gezin is een stapelbed bijvoorbeeld populair. Heeft de Caravan een Mover, een voortent of alleen een luifel. Niet iedereen heeft de behoefte aan een voortent maar als u een seizoen plaats prefereert is een voortent juist wel gewenst. Kortom er zijn veel criteria waar u rekening mee dient te houden. Uiteraard speelt uw budget ook nog een rol, Caravans en Campers zijn er voor bijna elke portemonnee. Neem voor een advies op maat contact met ons op of kijk naar de kooptips op ons platform: https://caravanmakelaaronline.nl/caravan-handboek/caravan-koop-verkoop-tips

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V: Kan ik na het tekenen van een koopovereenkomst er toch nog vanaf zien?

A: Wettelijk gezien bent u verplicht na het tekenen van een koopovereenkomst ook daadwerkelijk het object af te nemen zoals overeengekomen. Koop is koop en er is geen wettelijke bedenktijd van toepassing bij de aanschaf van een Camper of Caravan. In bepaalde gevallen en in overleg met de verkoper kan de koopovereenkomst ontbonden worden, maar hier kunnen wel kosten aan verbonden zijn.

Staat uw vraag er niet bij? Stel hem gerust en wij geven u graag het antwoord.

Logo

Contactgegevens

Adres

Noorderdracht 59a
1696 AC Oosterblokker

Telefoon: +31 229 26 16 35
E-mail:
Contact

OPENINGSTIJDEN:

Dinsdag:   

09:00-17:00u
Woensdag:   

09:00-17:00u
Donderdag:   

09:00-17.00u.
Vrijdag:   

09:00-17:00u.
Zaterdag:      

10:00-16:00u.